Interactieve eFIOW® voedingsdriehoek

Nieuw! Ontdek de interactieve eFIOW® voedingsdriehoek!

 

Dé ideale leidraad om op een gezonde manier van je leven te kunnen genieten en bovendien:

  1. je optimale gewicht te behouden
  2. je lichaam te beschermen tegen vrije radicalen via gezonde recepten
  3. pro-actief en preventief jezelf en het gezin, familie, vrienden te beschermen tegen ziekten
  4. het lichaam terug in balans brengen met de juiste eet-en leefwijze
  5. je dagmenu te voorzien van alle essentiële nutriënten

De vijftien voedingsgroepen zijn geïntegreerd in de opleidingen, monografieën, gezondheidsboekjes en kookworkshops.

Klik op een voedingsgroep naar keuze in de onderstaande basisvoedingsdriehoek en
ontdek
de meest actuele voedingstips en -trends, alsook gezonde recepten en verschillende WIMED-leesartikelen specifiek voor de geselecteerde essentiële subgroep.

Eén portie is een halve cup (ongeveer 125ml)

H15 - MEDICINALE PLANTEN / KRUIDEN
G14 - ONGERAFFINEERDE SUIKERS
F13 - GEDROOGD FRUIT / GROENTEN
E12 - GEFERMENTEERDE ZUIVELPRODUCTEN
D10 - GRAANPRODUCTEND11 - AARDAPPEL / AARDPEER / ZOETE PATAT
C7 - VIS / SCHELP- EN SCHAALDIEREN C8 - GEVOGELTE / WILD C9 - EIEREN
B4 - PEULVRUCHTEN / ZWAMMEN B5 - NOTEN / ZADEN / PITTEN / KIEMEN / SCHEUTEN B6 - ESSENTIËLE VETZUREN
A1 - GROENTEN A2 - CEPAËNEN A3 - FRUIT

Alles ongeraffineerd (minimaal bewerkt), organisch, biologisch, seizoensgebonden en vers met respect voor de natuur.

 

Over de eFIOW® voedingsdriehoek

De eFIOW® voedingsdriehoek werd door Walter Faché in 2003 ontworpen en geregistreerd.
Voor het eerst werd met deze “Voedingsdriehoek Faché” niet alleen alle levensmiddelen in 15 essentiële subgroepen weergegeven, maar werden alle orthomoleculaire voedingsstoffen die essentieel nodig zijn voor een optimale functionele gezondheid aanbevolen met hun optimale porties.

Door jaren onderzoek hebben wij alle essentiële voedingsnutriënten, die de mens volgens de orthomoleculaire dagelijkse behoefte (ODA) nodig heeft, berekend en in relatie gebracht met het aantal porties vermeld bij de subvoedingsgroepen.

Iemand die elke dag het aantal voorgeschreven porties uit de subgroepen van de voedingsdriehoek consumeert kan voor alle nutriënten het orthomoleculaire minimum bereiken die een mens nodig heeft om aan een serieuze natuurlijke gezondheidspreventie te doen en ziekten te voorkomen.

Om een totale gezondheid te blijven handhaven tot het einde van zijn leven, moet men zijn voeding nog aanvullen met voedingsaanvullingen omdat bij verouderen en ziekte meer voedingsstoffen nodig blijken dan deze optimale voedingsdriehoek kan leveren. Indien men een ziekte of gezondheidsprobleem heeft zal men enerzijds voor bepaalde voedingsgroepen meer porties moeten innemen en anderzijds zeker zijn voeding moeten aanvullen met extra hogere megadosissen van bepaalde nutriënten (suppletie) na diagnostische controle van de arts of therapeut.